Toate publicatiile autorului Doina Păuleanu - Romania
     
e-Monitor Publicațiile oficiale Editura Tipografia Centrul pentru relații cu publicul Magazin Online
 
Căutare în produse
Cuvinte
Categorie


Prelucrarea datelor cu caracter personal
Toate categoriile
Toti autorii
PACHETE PROMOȚIONALE
CENTENAR
Ghid pentru autori
Reducere
În curs de apariţie
Colecţii juridice
Colecţii de artă
RO-trotter (arta fotografica)
Uniunea Europeană
Inedit
În afara colecţiilor
Fişe de turism

INFORMAŢII UTILE
  Reduceri
  Livrare
  Metode de plată
  Contact
  Protectia Consumatorilor - ANPC

PĂREREA TA
Vă interesează o ediție actualizată a Codului fiscal?
DA
NU
Arhiva de sondaje

Toate publicatiile autorului Doina Păuleanu
   Tonitza

204 pagini, format 200 x 220 mm, data apariției noiembrie 2018

concepție grafică Roland-Edgar Vasiliu

„Pictura lui Nicolae Tonitza a fost expresia curată a harului şi lucrului său neabătut. Nimic mai mult – nimic mai puţin. Şi este foarte mult, atat”.

Sumar

Cap. I.

Inceputurile

Cap. II

Primele manifestări și forme asociative

Cap. III

Grupul celor patru

Cap. IV

Expozițiile de grup, fapte și intamplări din anii 1926 – 1933

Cap. V

In grup restrans, 1934 – 1937

Cap. VI

Ultima expoziție, alte fapte și intamplări, 1938 – 1940


“The painting of Nicolae Tonitza was the genuine expression of his gift and of his relentless work. Nothing more – nothing less. And this is merely very much.”

Contents

Chapter I

Beginnings

Chapter II

First Expression and Associations

Chapter III

The Group of the Four

Chapter IV

Group Exhibitions, Facts and Tales between 1926 and 1933

Chapter V

Small Group, 1934 – 1937

Chapter VI

Last Exhibition, Other Facts and Tales, 1938 – 1940

 

« La peinture de Nicolae Tonitza a été l’expression authentique de son don et de son travail inlassable. Rien de plus – rien de moins. Et c’est beaucoup, tout simplement. »

Table des matières

Chapitre I

Début

Chapitre II

Premières expressions et associations

Chapitre III

Le Groupe des Quatre

Chapitre IV

Expositions de groupe, des faits et des histoires des années 1926 – 1933

Chapitre V

Groupe restreint, 1934 – 1937

Chapitre VI

La dernière exposition, d’autres faits et histoires, 1938 – 1940


ISBN 978-973-567-991-0

 

 



Pret 55,00 RON
   Viața tăcută a naturii, vol. al II-lea

312 pagini, format 240 x 265 mm, data aparitiei 2018



O apariție editorială esențială pentru arta romanească

E o carte pe care o veți citi prin ochii creatorului, a pictorului. El vede altfel decat noi [...] Vede in profunzime, vede in detaliu, vede combinat, vede colorat și se exprimă altfel. Vede in forme, in geometrii speciale
prof. univ. dr. Ioan Opriș

Proiectul editorial lansat in 2016, Viaţa tăcută a naturii. Flori, fructe, delicatese şi obiecte in pictura modernă romanească 1846-1916, continuat cu volumul al doilea dedicat anilor 1916-1946, marchează un alt fel de centenar, „un centenar al artei”.

Cartea a apărut sub egida Editurii Monitorului Oficial, in condiții grafice și tipografice deosebite. Prin acest volum, cu un text extrem de bine documentat, care a necesitat un timp indelungat de elaborare, Doina Păuleanu lasă posterității o moștenire culturală care va trece proba timpului. Vorbim despre cei care au știut să reprezinte neamul romanesc, despre Nicolae Tonitza, Francisc Șirato, Ștefan Dumitrescu, Theodor Pallady, Gheorghe Petrașcu și Ion Theodorescu-Sion. Sunt șase nume care ne-au făcut să fim mandri că suntem romani.

In volum sunt reproduse peste 200 de lucrări aflate in proprietatea sau administrarea a peste 30 de muzee și colecționari particulari din țară, pe care poate cititorul nu ar fi avut șansa să le cunoască altfel. In anul apariției cărții solidaritatea culturală s-a manifestat din nou, transmițand mai departe un mesaj: „Da, Romania poate!”.

„Doina Păuleanu este un fenomen, este un bun de tezaur, un bun de patrimoniu” susține prof. univ. dr. Ioan Opriș.

Domnia sa a apreciat volumul ca fiind o lucrare de suflet, o lucrare de profesionist, „documentată ireproșabil, incepand cu cronica de artă contemporană artiștilor, cu imaginile de presă ale epocii, incheind cu documentarea de arhivă”, pentru că „Doina Păuleanu este un scormonitor de biografii, de această dată niște biografii remarcabile”. „Doina Păuleanu imi face impresia că este un prea bun roman scoțand la lumină acești pictori [...] care aparțin generației Unirii, a celor care au făcut Romania Mare, iar opera lor este romanească și plină de romanitate [...], dar in același timp europeană. Toți au școli foarte bune, fie in Germania, fie in Franța, mai ales. Sunt niște artiști patrioți [...] Creația lor este o creație de pe urma unui măcel, Primul Război Mondial. Insă ei s-au indreptat spre ceea ce este veșnic și frumos, spre natură”.

Revenind la lucrarea aflată in prim-plan, a mai apreciat că aceasta este „o carte scrisă din perspectiva nemuririi“, o carte care se citește cu mare plăcere, care sta bine in orice bibliotecă, o carte dedicată nu numai celor avizați, specialiștilor, și colecționarului, ci și omului simplu, care poate deveni mai bun citind-o.


ISBN 978-973-567-987-3



Pret 100,00 RON
   Oscar Han

440 pagini, format 230 x 270 mm, data aparitiei 2020

 

„Oscar Han: un artist și epoca sa” este o lucrare monografică dedicată de către Doina Păuleanu unuia dintre cei mai importanți sculptori interbelici, Oscar Han (1891 – 1976). Contemporanul său și marele poet Tudor Arghezi il descria in două cuvinte cat se poate de potrivite ca fiind „parșiv și genial”, iar pictorul Nicolae Tonitza, colegul său din „Grupul celor patru”, il considera cel mai „indrăzneț, mai expresiv și totodată mai adancit in cugetare, dintre toți sculptorii noștri contemporani”, „singurul nostru sculptor de largă și inaltă viziune”.

Albumul are 440 de pagini bogat ilustrate, fiind in sine și un obiect de artă, o ediție bibliofilă a unei monografii de artă datorită condițiilor grafice și tipografice care caracterizează volumele apărute la Editura Monitorului Oficial.

Volumul este structurat in 11 capitole, dintre care ultimul prezintă o cronologie a vieții lui Oscar Han: I – „Nume, renume, anii de formare”, II – „Războiul și Arta Romană. Expoziții, comenzi”, III – „Anul 1925 in viața și creația lui Oscar Han”, IV – „In Grupul celor patru și in afara sa (1926 - 1933)”, V – „Descoperirea Balcicului”, VI – „Exegi monumentum”, VII – „«Suntem doi profesori și doi viitori profesori» (Șt. Dimitrescu, 1929)”, VIII – „Felurite izbanzi și o mare infrangere in anii interbelici”, IX – „Arcanele istoriei: exclus, retrogradat, recuperat”, X – „Portret de artist. Intre cuvant și imagine” și XI – „Cronologie”.

 

ISBN 978-606-035-045-3



Pret 110,00 RON
   Viața tăcută a naturii

Format 240 x 265 mm, data apariției 23 noiembrie 2016

Cartea este prima monografie a genului publicată in Romania. Autoarea, cunoscut istoric de artă, director al Muzeului de Artă din Constanța, abordează perioada 1846 – 1916, albumul fiind rezultatul unei remarcabile activități de documentare, dar, in același timp, un răsfăț vizual insoțit de comentariul uneia dintre cele mai avizate voci in domeniu. In cele 312 pagini sunt reproduse peste 180 de ilustrații ale tablourilor care se află atat in muzeele de artă – Muzeul Național de Artă al Romaniei, muzeele din Constanța Galați, Iași, Piatra-Neamț, Suceava, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Craiova, Brașov, Muzeul Municipiului București –, cat și in colecții private reprezentative din țară.

The book is the first monograph of this kind printed in Romania. The author, a well-known art critic and the manager of Constanța Art Museum, speaks about the 1846 – 1916 artistic period, and the album is the result of outstanding research work and, at the same time, a visual indulgence accompanied by the author’s comment – as one of the most powerful critic voices of the moment. Inside the 312 page volume there are over 180 illustrations of paintings which can be found in art museums all over Romania – Romanian National Art Museum, museums in Galați, Constanța, Piatra-Neamț, Suceava, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Craiova, Brașov, Bucharest Municipality Museum – as well as in important private collections in our country.

SUMAR

CAP. I.

NATURA MOARTĂ CA GEN AUTONOM

AVATARURI ISTORICE

CAP. II

INCUNABULELE NATURII MOARTE ROMÂNEŞTI

CAP. III

APARIŢIA GENULUI NATURĂ MOARTĂ IN PICTURA ROMÂNEASCĂ. CHIPURI, FLORI ȘI ORNAMENTE. PRIMII NATURMORTIŞTI

CAP. IV

THEODOR AMAN

CAP. V

NICOLAE GRIGORESCU

CAP. VI

IOAN ANDREESCU

CAP. VII

ELEVI AI ȘCOLILOR DE ARTE FRUMOASE DIN BUCUREȘTI, IAȘI, MÜNCHEN ȘI PARIS

C. I. STĂNCESCU

MIHAIL ȘTEFĂNESCU

SAVA HENȚIA

CÂȚIVA ARTIȘTI MINORI

CONSTANTIN D. STAHI

CAP. VIII

ȘTEFAN LUCHIAN

ISBN 978-973-567-945-3



Pret 130,00 RON
   Peninsula misterioasă

504 pagini, format 230 x 270 mm, data aparitiei octombrie 2019

„Originea oraşului Tomis, – Constanţa de azi, – s’amestecă in trecut, pană in misterele legendelor din antichitatea greacă. Oraşul acesta mitic a luat astfel parte la viaţa fantastică a eroilor şi zeilor, pe vremea cand poezia imbrăca in minuni faptele oamenilor.”

(Ioan Adam, Constanţa pitorească, 1908)

Tomis, Constanza, Küstendje, Constanța – sunt numele pe care timpul le-a așezat in dreptul urbei marine, cu un trecut abisal, cu iz de poezie și de lacrimi, cu gust sărat de valuri și povești despre timpuri legendare. Doina Păuleanu, cunoscut critic și istoric de artă, director al Muzeului de Artă Constanța, aduce un omagiu orașului ei de suflet și pornește intr-o călătorie impresionantă prin istoria lui atat de amplă și de complexă. Nu intamplător iși intitulează monografia „Peninsula misterioasă...”, căci orașul e ca un mister imposibil de revelat in intregime. Povestea lui Ovidiu, poetul latin exilat pe aceste meleaguri din motive incă nedeslușite, și frumoasele lui versuri sporesc parcă misterul și farmecul ținutului.

Monografia este vastă precum călătoria, cu incursiuni in istoria, geografia, religia, arhitectura și cultura acestui oraș, intr-o țesătură bogată de mărturii de ieri sau de azi ale celor care l-au cunoscut in călătoriile lor sau l-au studiat cu pasiune documentară. Există un permanent dialog intre trecut și prezent, două lumi care se oglindesc, Lumea veche și Lumea modernă, așa cum reiese din insăși structura cărții. Ilustrațiile, constand in fotografii, cărți poștale, desene, hărți sau reproduceri ale unor opere de artă plastică, vin să intregească imaginea și depun mărturie după mărturie despre importanța și frumusețea locului.


ISBN 978-606-035-021-7



Pret 144,00 RON
   Regalitatea și marea

392 pagini, format 230 x 270 mm, data aparitiei 2015


Doina Pauleanu, fost director al Muzeului de Artă din Constanța,  istoric, critic, colecționar, iubitoare de artă și de frumos, pasionată deopotrivă de istoria Romaniei și, in special, de istoria Dobrogei, a scris o splendidă monografie ilustrată intitulată Regalitatea si Marea. Dobrogea 1878 – 1914. Amplul volum de colecție, dedicat Regelui Carol I și Reginei Elisabeta, a apărut la Editura Monitorului Oficial.

Cartea de 400 de pagini se referă la Regele Carol I și la Regina Elisabeta, la incercarea de modernizare a Dobrogei pentru ca țara  sa aibă ieșire la mare și să facă legatura Estului cu Vestul.

Doina Pauleanu trece in revistă, cu o aviditate documentară de invidiat, toate construcțiile dobrogene care poarta semnatura Regelui, incepand cu Podul de la Cernavodă, Catedrala Sfinții Petru si Pavel, Moscheea Carol I, faleza si bulevardul Regina Elisabeta, Cuibul Reginei.

Monografia Regalitatea si Marea are la bază un material documentar foarte bogat, 180 de fotografii, ilustrate, hărți și articole din presa vremii, care surprind in detalii interesante modernizarea Dobrogei. Se știe ce dragoste purta Carol I Dobrogei şi, mai ales, Constanței, unde in timpul din urmă al lungii sale domnii, scrie ziarul de sezon Sirena, la 16 mai 1916, „obicinuia să vină regulat in fiecare an, ca să se repauzeze de munca grea a treburilor statului”.

Academicianul Dan Berindei: „Lucrarile Doinei Pauleanu mă surprind mereu, pentru că sunt interesante și scrise cu suflet. Semnificativ este faptul că titlul este generos – Regalitatea si marea – dar, de fapt, este vorba despre Carol I și mare și rolul pe care l-a avut domnia lui in această deschidere către mare.”

Dan C. Mihăilescu, istoric literar: „Ce este nu atat impresionant, acaparant, lăudabil, cat, pur și simplu, fascinant pentru mine sunt două lucruri la doamna Pauleanu. Primul este capacitatea uriașă de absorbție. Are o aviditate, bulimie documentară intr-o epocă de improvizație absolută, absoarbe infiorător. Ia arhive din administrație, cadastre, istoria primarilor, gazetele epocii, istoria diplomației, geopolitică, antreprenoriat, modă, istoria mentalităților, iți face un tablou enorm. Și aici vine a doua calitate, care este hipnotizantă: toata preocuparea dumneaei față de istorie stă cu o față in trecut și cu alta in prezent.”

Doina Pauleanu – Am pornit de la un citat al lui Nicolae Iorga, potrivit căruia țara noastră s-a dezvoltat intre ape: cele dulci ale fluviului și apele mării. Carol I voia ca Romania să fie o placă turnantă intre Est și Vest și a ințeles că pentru aceasta trebuie sa avem un port. De aceea, toate marile realizări tehnice de după Razboiul de Independență au avut loc in Dobrogea: portul, podul de la Cernavodă, faleza etc. Insă nu este o carte de istorie, ci de antropologie, pentru că am dorit și sa conturez personalitatea regelui și a reginei, așa cum s-a dezvăluit din vizitele lor la malul mării și cum doar un om care locuiește aici o poate face.


ISBN 978-973-567-870-8




Pret 169,00 RON
 
Coşul de cumpărături
Coşul este gol
Creare cont client

NEWSLETTER
  Oferte speciale prin email

CELE MAI VÂNDUTE
Fise de turism
18,00 RON
Eroi şi zei ai Antichităţii
65,00 RON
Reglementări contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, ed. februarie 2018
33,00 RON
Grigorescu
45,00 RON


 
e-Monitor Publicațiile oficiale Editura Tipografia Centrul pentru relații cu publicul Întrebări frecvente Sugestii Harta siteului Sus